RC recenze: Nepřítel mého nepřítele (Petrusová, Kateřina)

Nakladatel: Fragment
Rok vydání: 2013
Počet stran: 224
Série: Bavettovi (2/?)
Vazba: vázaná

Oficiální anotace

Dluhy se musí platit. To ví i bývalá policistka Joan, která má závazek vůči samotnému králi drogového podsvětí. Ten se nyní hlásí o splacení dluhu a jako pojistku unese Joaninu malou dceru Amy. Zvládne Joan zabít Roberta Bavettu, jednoho z vůdců italské mafie, a dostat svou dceru zpět? Co když existuje ještě jiný způsob, jak Amy zachránit?(z webu nakladatelství Fragment)

Jedná se o druhý díl série, ale já první díl nečetla a vůbec to nevadí.

Mafián se zamiloval

Z předchozího dílu Nebezpečná láska již většina znala postavu Roberta, syna mafiánského bosse Bavetty. Já jsem se s ním setkala v této knize poprvé. Poprvé se s ním střetla také Joan, bývalá policistka, která byla při svém posledním případu odhalená a opouštěla místo činu s myšlenkou na to, že si u ní může kdykoliv drogový dealer Tora vybrat svou daň za její život. A ten den právě přišel. O tři roky později. Toro unesl její malou dceru Amy a dal jí nůž na krk: buď zabije jeho nepřítele Roberta Bavettu nebo už Amy nikdy neuvidí. V Jo bojují dvě protichůdné role-role matky a role policistky, která by nikdy nejela ani na červenou. Navíc když Robert Bavetta nevypadá jako drsný zabiják, ale spíš jako celkem normální chlap. Nakonec se mu svěří a nechá ho a jeho přítele Johnyho si s Torou poradit. Čekali by jste, že takhle kniha skončí, ale opak je pravdou. Toro je vyřízen, ale kniha teprve začíná. Jak si poradí mafiánský synáček s tím, že kolem sebe nemá už jen hloupé prostitutky nebo matčiny vybrané slečinky, ale normální, pěknou, soběstačnou a také pěkně tvrdohlavou ženu? A proč ho to k ní tak táhne? Vždyť on je mafián a ona bývalá policistka...

Je hřích lhát člověku, který mě učil lhát?

Tuto knihu jsem si vyžádala na zrecenzování a až poté zjistila, že navazuje na předchozí díl Nebezpečná láska. Kniha sice trochu prozrazuje předcházející děj, ale jelikož hlavní hrdinové jsou jiní, nebrání to ve čtení tohoto dílu.

Kniha je psaná v ich formě a střídá pohledy dvou hlavních hrdinů. Je zajímavé vidět dva rozdílné pohledy na stejné situace, dává to čtenáři větší možnost pochopit, proč se postava chová tak jak se chová a proniknout do jejich citů i nálad. Čekala jsem, že to bude více napínavé, ale vyklubala se z toho spíše příjemná a vtipná romantika s menší dávkou napětí. U některých vtipných slovních přestřelek mezi Johnym a Robertem, Robertem a Jo nebo kýmkoliv a Amy jsem se opravdu culila jako blázen. Celkově je styl psaní velmi příjemný a čtivý, někdo kdo má rád hodně děje a akce asi nebude úplně nadšený, ale já mám u knih ráda hlavně kvalitní a vtipné dialogy a přesně toho jsem se dočkala. Někomu by mohla vadit trošku sprostější mluva, hlavně z úst Johnyho a Roberta, ale podle mě to patří k jejich povaze a dokresluje to celek. Líbilo se mi třeba, jak se vždycky krotili před Joan a Amy a když byli sami špičkovali se jak drsní hoši.

Všechny postavy v knize se mi zdály skvěle napsané. Každá měla něco pro a proti. Robert je opravdu "Jekyll a Hyde", častokrát jsem koukala, co zase vymyslel. Mafián, kriminálník, podvodník a lhář, navíc k tomu pěkně náladový a kritický. Ale pak, když člověk četl jeho části, chápal ho mnohem více. Ve výsledku z toho vyšel jako  vcelku normální, hodný a trošku náladový chlápek uzavřený v těle mafiána. Joan byla nejprve taková vystrašená hysterická chudinka, ale podle mě se až moc rychle změnila v tvrdohlavou, odvážnou a cynickou ženu. Tyhle dva byli spolu jako oheň a voda. Neustále se špičkovali a zároveň přitahovali, byla mezi nimi ta skvělá napjatá atmosféra. Když k tomu přidáte pohodovou škádlivou dvojku Paige a Michaela a naprosto nevinnou, ale velmi bystrou malou Amy, je o skvělé čtení postaráno.

Kniha je skvěle napsaná, čte se příjemně. Líbí se mi střídavé psaní z pohledu Joan a Roberta. Ze začátku je děj celkem napínavý, druhá půlka dějově trochu kulhá, o to více zaujme příjemná atmosféra, skvělý humor a dobré dialogy. Hodnotím čtyřmi hvězdičkami a musím si přečíst také první díl :)

O autorce

Kateřina Petrusová je česká autorka narozená 23. března 1982.  První povídky napsala již ve svých 14 letech. Veškeré povídky publikuje na serveru Bez hranic pod přezdívkou Nebraska. Nejvíce o sobě dala vědět románem Nebezpečná láska, který vyšel v roce 2012 a původně vznikal právě na internetu. Kniha Nepřítel mého nepřítele je její druhá kniha týkající se mafiánské rodiny Bavettů. Autorka právě píše další povídku ze světa Bavettů, tentokrát se zaměřuje na Henryho, v jehož bytě se právě Robert s Joan dali dohromady.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment, kde také knihu můžete zakoupit.