Mikuláš (Vánoce jsou zase tady 2.)

10:14:00 2 Comments A+ a-

Tento projekt pořádá Niklaus z Life Full of Books. A cílem je utvářet vánoční atmosféru a psát každý týden nějaký článeček na zadaná vánoční témata. Jelikož já Vánoce miluji, tak jsem se musela hned přidat, i když se zpožděním :) Druhé téma je Mikuláš

Asi budu za divnou, ale já Mikuláše moc ráda nemám. Když jsem byla malá, ještě ve školce, vtrhli tam nějací opilí chaláni v maskách čertů a dělali tam neskutečný bordel, než je učitelky vyhnali. My děti úplně strachy bez sebe a mě se každý rok na Mikuláše zdáli šílené noční můry a horory o čertech a Mikuláších, z toho důvodu jsem tento svátek nikdy moc ráda neměla, protože jsem věděla, že zase v noci se nevyspím.


http://www.primolo.de/node/7904Jinak když jsme byli malé přišel k nám Mikuláš, čert a anděl, my odříkali básničku a pak moje sestra povídá, že ten Mikuláš má stejné brýle jako náš starší kamarád z baráku a tak nám došlo, že žádný Mikuláš, čert a anděl neexistují :) Když jsme byli větší chodili jsme se sestrou a jejím přítelem na Staromák, potkávali jsme miliony převlečených lidí, někteří vypadali opravdu strašidelně a jiní zase spíš vtipně, nejhezčí byli vždycky ty malé děti převlečené :) Já jsem to popravdě moc nemusela, všude plno lidí, každý se cpal někam a byla jsem vždycky ráda, když jsme dorazili v pořádku a neokradeni domů, ale byla to taková tradice.

Od rodičů jsme dostávali vždycky nějaké dobrůtky, většinou adventní kalendář, pomeranče, mandariky, čokoládové figurky a pár brambor, aby jsme nezapomněli být hodné i nadále :) Vždycky nám to někam schovali pod postel, za okno, do skříně a tak. Jednou si z nás mamka vystřelila a dala nám to za okno a tvrdila, že tam ještě před chvíli viděla černou chlupatou ruku, my jsme se šli podívat a mamka tam hodila nějakou rukavici nebo co to bylo a my se vážně děsně lekli a pak už tam nechtěli jít. No mamka se nám šíleně smála :D Teď už jsem veliká a na Mikuláše dostaneme od mamky vždycky nějakou maličkost akorát a nějak to moc neprožíváme.

http://www.studiolinie.cz/114-mikulasske-saunovani-s-koupeli-a-masazi-.html
Na závěr dvě říkanky z dětství:
Mik, mik, Mikuláš,přišel s čertem na koláč.
Čerte, čerte chlupatý,nechej pytel za vraty.
Slibuju ti, slibuju,
že už zlobit nebudu.

Mikuláš ztratil plášť, Mikuláška sukni,
hledali, nenašli, byli oba smutní. 


A co vy, jak slavíte Mikuláše? Máte jej rádi? Byli jste někdy také převlečeni?


2 komentářů

Write komentářů
Erný
AUTHOR
pondělí, prosince 03, 2012 delete

Ne nikdy jsem za žádnou postavu nebyla, ale letos děláme ve škole Mikuláše dětem na prvním stupni. To bude ale prča :D
__
Jinak... Ale to přeci vůbec nevadí, že jsi starší, všichni jsme puberťáci :)) ale pokud o tyhle knížky nemáš zájem, tak je to jedno :D)
Já jsem tam chtěla docpat svoje oblíbené blogery ;D

Reply
avatar
Rosie
AUTHOR
čtvrtek, prosince 06, 2012 delete

Mikuláše jsem taky moc nemusela. A dnes pokud nemusím, v tento den raději nevycházím do ulic větších měst - alkoholem posilněné převlečené puberťáky případně postarší strýce opravdu nemusím...
Jinak, bratra, který byl v dětství celkem zlobivý, jednou čert kousek poponesl v pytli. No, moc dlouho mu ta "latina" nevydržela - počítám maximálně pár dní :)

Reply
avatar

Děkuji za všechny komentáře :)