Hostující recenze: Spása templářů (Khoury, R.)

Žánr: thriller, historie
Nakladatel: Domino
Rok vydání: 2011
Počet stran: 405

Anotace

Konstantinopol, rok 1203.
Zatímco drancující vojska čtvrté křižácké výpravy obléhají město, tajná skupina templářů usiluje o dosažení bohulibějšího cíle: nalézt vzácné církevní dokumenty a přepravit je do bezpečí, aby nepadly do rukou benátského dóžete. Dávají se na útěk se třemi plnými truhlicemi, ale bohužel nežijí dost dlouho, aby se mohli seznámit s jejich obsahem…

Vatikán, současnost.
Agent FBI Sean Reilly si získal důvěru nejvyšších církevních představitelů, ale nyní musí poskytnutou důvěru zneužít. Kdosi totiž unesl jeho partnerku Tess, a klíč k její záchraně leží právě ve sklepeních tajných vatikánských archivů, konkrétně ve spisu s názvem Fondo Templari. Sean však brzy zjistí, že o vzácný rukopis pojednávající o tajné historii templářského řádu mají zájem i jiní lidé… (z webu Databáze knih)
Navazuje na první díl Poslední templář

Můj názor

Tato kniha navazuje na knihu ,,Poslední templář“ od téhož autora. Hlavní postavy jsou Tess Chaikinová ( Archeoložka a spisovatelka ) a Sean Reilly ( agent FBI ). Už první stránky knihy nás zavedou do roku 1203 do Konstantinopole a určí cestu, kterou se bude příběh odebírat. Jako již tradičně autor střídá v jednotlivých kapitolách dávnou minulost a současnost děje a i díky tomu si snadněji lze dát dohromady jednotlivé, na sebe navazující, části příběhu. Nebudu rozepisovat děj příběhu, ale nějaké informace o příběhu zmínit musím. V této knize jde o nález templářského kodexu, který vypráví o tajných evangeliích a nezveřejněných částí bible.Tento kodex a nález evangelií zajímá hned několik skupin lidí, kteří s ním mají různé úmysly. Ukázat světu pravdu, nebo dávné spisy využít k narušení církve a celého křesťanství? Příběh nás zavede z Vatikánu do Turecka, kde se odehrává téměř celý příběh. Po stopách minulosti se v příběhu dostaneme až k rukopisům nevyčíslitelného významu.....

Hodnocení

V knize Spása templářů není nouze o napětí, dramatické zvraty a jistou dávku tajemna. Raymond Khoury ale nastavil laťku neskutečně vysoko svou knihou ,,Poslední templář“. Spása templářů ovšem není pouhým pokračováním této knihy. Má svůj vlastní příběh, který čtenáře dokáže vtáhnout do děje. Proto bych hodnotil 4 hvězdičky z 5ti možných.
Recenzi napsal Stanley 87
Zdroje: obrázek 1, ikonka mé výroby (z tohoto obrázku)