Recenze: Vědma (Scott, M.)

Žánr: fantasy, pro děti (od 10 let)
Nakladatel: Knižní klub
Rok vydání: 2009
Počet stran: 504
Série: Tajemství nesmrtelného Nikolase Flamela (3/6)

Anotace

Hrdinou prvního dílu šestidílného příběhu Tajemství nesmrtelného alchymisty Nicolase Flamela byl sám alchymista, ve druhém dílu se více zviditelnil John Dee, další nesmrtelný, o kterém se můžete dočíst i v seriózních vědeckých spisech. Nyní, ve třetím dílu, patří obdiv alchymistově ženě, která má schopnosti, které jí oba jmenovaní muži mohou jen závidět. Madame Perenella Flamelová je opravdu výjimečná. Ti, co již s dvojčaty prožili první dva díly, ale i ti, kteří tento příběh teprve objevili, se mohou těšit na setkání s novými, ale i již známými nesmrtelnými hrdiny. Není nouze o bitvy a dobrodružství, které doprovázejí velké úsilí o záchranu lidstva. Více však ani prozradit nesmíme, snad jen skutečnost, že i pátý den našich známých protagonistů je velmi rušný.(z webu Bux.cz)
Pozor navazuje na předchozí díly Alchymista a Čaroděj

Bojovat či utíkat to je to, oč tu běží

Pro změnu jsme se přenesli z Paříže do Londýna. Do města, které "patří" dr. Dee. Na toho je vyvíjen stále větší tlak ze strany jeho pána a čaroděj se začíná obávat o svoje postavení i život. Ještě párkrát zklame a pán mu sebere jeho nesmrtelnost. Joshovi schopnosti byly probuzeny a spolu s nimi mu byly předány i strategické a bojovné techniky od Boha války. Josh si tak, i díky Klarentu, stále více věří, až moc... Nikolas potřebuje najít někoho, kdo předá dvojčatům své znalosti, tentokrát ohledně elementu vody, a tím je slavný král Gilgameš. Cesta k němu však nebude vůbec snadná. Saint German jim sice obstará pomocníky a úkryt, přesto však nemohou stále unikat. Perenela Flamelová je stále uvězněná na Alkatrazu. Navázala spojenectví s pavoučí bohyní a přemýšlí, jak se dostat z ostrova. Za zdmi alkatrazského vězení je uvězněno tisíce nebezpečných tvorů, shromážděných proto, aby napadli San Francisco, až se navrátí Země starobylým a také ji neustále dýchají na záda různá stvoření, která mají za úkol jí zničit. Avšak na vědmu si nepřijdou.

Vědma, slavný spisovatel a jelení Bůh

S každým dalším dílem má Perenela více a více prostoru a to je dobře, protože je to podle mě nejvíc propracovaná postava, co se osobnosti týče. Je odvážná, chytrá, neskutečně hrdá a za všech okolností milující manželka. Není tak chladná jako Nikolas, dokáže debatovat i se svými protivníky a zničí je, aniž by použila nějaké velké násilí. I v tomto díle na scénu přišlo několik zajímavých postav. Velký prostor dostal rytíř Palamédes, který bydlí na vrakovišti a jeho smečka Torc Madra neboli klan vlkodlaků. Spolu s nimi se objevila jedna postava, kterou jsem čekala, avšak za jiných okolností a představovala jsem si jí úplně jinak, jedná se o mého oblíbeného spisovatele, ale jméno Vám neprozradím, ať jste překvapení, ale udělali z něj umolousaného smradlavého člověka, to mě vážně dostalo :) Velkou roli sehrál také jelení Bůh Hern, který na ně spolu s dalšími bytostmi zaútočil. Minimálně čtvrt knížky je tak víceméně popisován boj mezi nimi. Dvojčata se příliš nemění, Josh chce být mocnější a mocnější a Sofie o všem stále pochybuje. A od té doby, co se probudily i Joshovi schopnosti opět více drží při sobě.

Musím přiznat, že tento díl se mi zatím líbil nejvíce. Byl nejvíce akční, postavy měly opravdu více prostoru a byly propracovanější a celkově ačkoliv se jedná asi o nejtlustší díl, přišel mi, že krásně odsýpá. V knize se prolíná několik částí, jedna se věnuje Nikolasovi a dvojčatům, druhá Perenele a třetí Dr. Dee a ostatním. Oceňuji hlavně, že více prostoru dostala i Perenela, protože části s ní mě bavily asi nejvíce. Také se již neustále neopakují informace z předchozích událostí, které nám byly v minulých dvou dílech neustále servírovány. Konečně jsme se také dočkali trochu pořádného souboje, a to když se útočilo na hrad na vrakovišti, a celkově mnohem více magie.

Závěrečné hodnocení

Tento díl je pro mě zatím jednoznačně nejlepší. Více akce, propracovanější postavy a pěkné scény. Přesto hodnotím jen čtyřmi a půl hvězdičkami, protože tomu pořád chybí to něco, co by Vás posadilo na zadek. Jsem zvědavá, jak se s tím autor popral v dalších dílech.

Poznámka k vydání

Komentovat překlad a chyby v textu, asi nemá cenu. Obálka je původní a je dokonalá, opět plná malých symbolů, které představují hlavní dějové body. Obálky jsou to, co na této sérii miluji snad nejvíce :)

Song of the book

(aneb jaká píseň se mi vybaví při pomyšlení na tuto knihu)
Když si poslechnete text této písně neskutečně mi připominá osud Nikolase a ostatní táhnou proti proudu, proti Starobylým bytostem, které se chtějí navrátit na zem, všichni mají svá tajemství, záleží, kdo Ti ruku podá, Nikolas také neví, komu může věřit a podobně :)