Blogtour aneb zeptej se na cokoliv + soutěž

10:00:00 12 Comments A+ a-

I já jsem se zapojila do pěkného projektu Blogtour aneb zeptej se na cokoliv. Jejím autorem je Laurdes a veškeré potřebné informace když tak naleznete na jejím blogu. Cílem bylo zeptat se svých autorů na libovolnou otázku, kterou jsme předem uvedly. Jelikož mi přišlo líto ptát se jen na jednu věc ptala jsem se i na otázky od jiných blogerů a jelikož mi přišly samé pěkné a milé odpovědi byla by škoda nezveřejnit to celé, takže se pusťte do čtení. Nemám zrovna moc odpovědí, ale v časové tísní nejen mě ale i autorů jsem ráda za každou maličkost :) Omlouvám se také za ne zrovna hezké provedení, ale dodělávám to v jednu hodinu ráno, photofiltr jsem neviděla jak je rok dlouhý a navíc se mnou blogger nemluví ohledně změny stylů, ale snad mi to odpustíte :)

 Moje otázka zněla:

Bylo vždycky Vaším snem být spisovatelkou? Jestliže ne, čím jste chtěla být?





Kateřina Petrusová je česká autorka knih Nebezpečná láska a Nepřítel mého nepřítele. 4. listopadu vychází její další kniha S hlavou v pejru oblacích.

Úplně nejdřív jsem chtěla být zahradnicí (a teď mi v nepravidelných intervalech hynou pokojové rostliny :-) ), pak učitelkou (a teď při některých zvídavých otázkách dcer rovnou říkám, aby šly za tátou, protože ten vysvětluje moc rád a má obří trpělivost :-) ) a pak spoustou dalších věcí - včetně spisovatelky. To bylo před skoro dvaceti lety, a prakticky hned jsem to zase vypustila z hlavy, protože mi rodiče vysvětlili, že spisovatelé to nemají zas tak jednoduché a většina jich má i "normální" práci. A vida, nakonec to dopadlo.


2) Jaký je Váš oblíbený spisovatel/spisovatelka?
Je jich víc a průběžně přibývají další. Teď aktuálně mám nejraději asi Tanu French a její skvělé (a tlusté, juch!) detektivky, stálicemi jsou určitě Neil Gaiman, na jehož novou knížku netrpělivě čekám, Patricia Briggs a její série o Mercy Thompson je moje srdcovka, Susan Elizabeth Phillips a Linda Howard vedou mezi autorkami romancí, a poslední dobou mě totálně dostali John Green a Jojo Moyes, u nich se taky moc těším na další knížky.

3) Jsou Vaše postavy zcela smyšlené nebo vychází z reality?
Jsou úplně vymyšlené. Někdy mám chuť říct bohužel, jindy bohudík :-) Ale je pravda, že v každé knížce dostala některá postava něco do vínku buď přímo ode mě (třeba Paige a její bleskové opití po vínu :-) ), nebo od někoho z mého okolí (ve třetím dílu Bavettových zastává hlavní hrdina Henry názor, že pokud se chce někdo kvůli něčemu hádat, má to vyřešit hned, a jakmile odboje půlnoc a začne nový den, začíná se s čistým stolem a předchozí hádky už se nemají vytahovat). 
Poslední dobou se mi navíc stává, že mi mí kamarádi a příbuzní vyprávějí více či méně šílené historky a já vždycky jásám a říkám, že to musím použít, takže časem možná budou některé postavy připadat mému okolí povědomé víc a víc :-)

4) Jaké jsou Vaše zlozvyky, např. při psaní, čtení?
Můj největší zlozvyk při psaní je čtení :-) Protože čtení je stejně zábavné jako psaní, ale je pasivní, užívám si fantazii někoho jiného a sama nemusím dělat nic, jen obracet stránky. A tím pádem píšu pomaleji, protože je tolik knížek, které si nutně potřebuju přečíst!

5) Jak Vám Vaše knihy změnily život?
Obrovsky. Projevuje se to s určitým zpožděním, ale třeba právě před pár dny se ze mě stala šéfredaktorka jednoho časopisu - protože už předtím jsem s firmou, která ho vydává, spolupracovala, psala jsem pro ně. A k tomu jsem se dostala, protože jsem si mohla do životopisu dát Nebezpečnou lásku a Nepřítele. Takže díky tomu, že jsem na mateřské začala psát, se teď psaním vážně živím, a je to super :-)
Ale třeba doma je všechno při starém, jen občas děti přiběhnou s hrníčkem, který jsem dostala jako dárek a na kterém je obálka Nepřítele, a hlásí mi, že tu knížku mám doma a ta paní, co ji napsala, se jmenuje stejně jako já :-)

6) Jaký jste čtenář? Čtete hodně? A jaký žánr čtete ráda?
Jsem hltač knížek! Jakmile mám chvilku, čtu. A čtu děsně rychle, takže můj muž mi odmítá kupovat jako dárek knížku, protože ví, že za dvě nebo tři hodiny bude přečtená :-) Žánry střídám, ale převážně jsou to horory, detektivky, romance, městské fantasy/paranormální romance, poslední dobou mě baví i dystopie. A taky pohádky, protože večer čteme dětem.




Jojo Moyes je britská spisovatelka známá u nás díky románu Než jsem Tě poznala. Na konci roku by měla vyjít její další kniha The last letter from your lover. Bohužel byla velmi zaneprázděná, ale byla tak hodná, že odpověděla alespoň na tu nejdůležitější otázku a přes agentku poslala podepsanou kartičku.

Chtěla jsem být spisovatelka celý život, ale kdybych nemohla být spisovatelka chtěla bych být psycholožka, protože miluji snažit se přijít na to, co se odehrává lidem v hlavě.



Anders de la Motte je švédský spisovatel, který ve své trilogii Game, Buzz a Bubble vychází ze svých zkušeností. První dva díly u nás vyšly, na třetí si ještě musíme chvilku počkat.

Haha ne chvíli mi to trvalo než jsem našel svůj vysněný job. Byl jsem 8 let policistou, potom dalších 11 let pracoval jako security manager. Protože tahle práce znamenala hodně cestování, měl jsem hodně volného času a ten jsem nejčastěji trávil čtením. Jednou se mě moje žena nenuceně zeptala, kdy se chystám napsat něco svého. Neměl jsem žádnou lepší odpoveď než "teď" a rozhodl se to zkusit. Velmi rychle jsem si uvědomil, že je to to, čím se chci živit a žačal trávit volný čas zlepšováním svých dovedností. 

2) Jaký je Váš oblíbený spisovatel/spisovatelka?Těžká otázka, je zde mnoho dobrých autorů. Jo Nesbo je jedním z mých favoritů a právě teď čtu a velmi si užívám Zmizelou od Gillian Flynn. Skvělá zápletka, skvělý nápad a velmi šikovně provedeno.

3) Jaké jsou Vaše zlozvyky, např. při psaní, čtení?Haha, možná moje fascinace seriály, ačkoli si nemyslím, že by to byl špatný zlozvyk (pokud zrovna nemám psát). Právě jsem dokončil poslední série Zákon gangu (Sons of Anarchy) a jsem na půli cestě s Perníkovým tátou (Breaking bad). Seriály se staly v mnoha ohledech novými romány.

4) Jak Vám Vaše knihy změnily život?Game vyšla ve Švédsku v roce 2010 a získala první knižní cenu od Crime writers association. Od té chvíle vše začalo. Trilogie se prodává ve více než 25 zemích a v polovině roku 2012 jsme se já a moje rodina odhodlaly k odvážnému rozhodnutí, že bych měl opustit svojí práci a stát se spisovatelem na plný úvazek. Je to jedno z nejlepších rozhodnutí, které jsme kdy udělali.

5) Jaký jste čtenář? Čtete hodně? A jaký žánr čtete rád?Vždycky jsem četl knihy. Moje matka je knihovna a knihy byly odmalička velká součást mého života. Knihy nás činí lepšími, chytřejšími a více empatickými lidmi a já opravdu podporuji ve čtení i své děti. Čtu obvykle vše, co mě zaujme, ačkoliv detektivky jsou moje práce, takže bývají většina z toho, co přečtu.


Jeniffer Probst je americká autorka, jejichž knihy se pravidelně objevují na seznamu bestsellerů. U nás zaujala její kniha Manželská smlouva, jejichž dvě volná pokračování u nás snad také vyjdou.

Vždycky jsem snila o tom být spisovatelka, už odmalička. Napsala jsem svojí první knihu ručně už ve 12 letech a nikdy jsem nevzdala svůj sen být spisovatel na plný úvazek. Byla to velmi dlouhá cesta, ale jsem nadšená, že konečně mohu psát na plný úvazek a nikdy bych nechtěla být ničím jiným.


2) Jaký je Váš oblíbený spisovatel/spisovatelka?
Moji oblíbení spisovatelé jsou Susan Elisabeth Phillips, Linda Howard, Nora Roberts, Jill Shalvis, Stephen King, Dean Koontz a spousta dalších.

3) Jaké jsou Vaše zlozvyky, např. při psaní, čtení?
Mým zlozvykem je prokrastinace. Dlouho čekám se začátkem projektu a většinou těsně před konečným termínem. 

4) Jak Vám Vaše knihy změnily život?
 Moje kniha byla odmítána několik let a nikdo ji nechtěl vydat. Až konečně jedno nakladatelství jí dalo šanci a a nakonec skončila na seznamu bestsellerů. To změnilo můj život, nyní mám možnost se dotknout a zasáhnout čtenářů více než kdy předtím.

5) Jaký jste čtenář? Čtete hodně? A jaký žánr čtete ráda?
Čtu POŘÁD! Všechno co dostanu do ruky, romance v jakékoliv podobě, thrillery, horory a cokoliv o psech, které miluji.


Tak a mám tu pro Vás malinkou soutěž, Kateřina Petrusová byla tak hodná že mi poskytla jeden výtisk Nepřítel mého nepřítele do soutěže a od Jojo Moyes přišla podespaná kartička, sice byla vysloveně pro mě, ale já se rozhodla, že jí věnuji Vám. Takže kdo bude chtít stačí vyplnit formulář. Je mi líto, ale minule jsem na Slovensko platila drahé poštovné, takže pouze pro Ty, co mají adresu v ČR. Vítěz bude jeden a vyhraje oboje :)


12 komentářů

Write komentářů
Martina F
AUTHOR
středa, října 09, 2013 delete

Moc pěkné odpovědi, je vidět, že spisovatelé si dali opravdu záležet. :-) A Jojo Moyes odpověděla jen na jednu otázku?

Reply
avatar
Bastera
AUTHOR
čtvrtek, října 10, 2013 delete

Ano bohužel byla velmi zaneprázdněná a byla jsem ráda, že mi odpověděla aspoň na tu nejdůležitější otázku :)

Reply
avatar
čtvrtek, října 10, 2013 delete

Týjo, dokázala si toho získat opravdu hodně :) Ten projekt je hrozně dobrý nápad, když jsem o něm četla, chtěla jsem se zapojit, ale pak mi to úplně vypadlo z hlavy..

Reply
avatar
Aynarra
AUTHOR
neděle, října 13, 2013 delete

Ahoj, ahoj, nominovala jsem tě na Liebster award, tak jestli máš čas a chuť, můžeš se zapojit :) http://misudai.blogspot.cz/2013/10/liebster-award.html

Reply
avatar
Veronika
AUTHOR
neděle, října 13, 2013 delete

Jéj dokelu ja som sa tak rozpísala a to je len pre ČR :(

Reply
avatar
Katie
AUTHOR
pondělí, října 14, 2013 delete

Přidávám druhou nominaci na Liebster blog award.:-) Jestli budeš mít chuť, informace najdeš tady:
http://kocicikosik.blogspot.cz/2013/10/liebster-blog-award.html

Reply
avatar
Bastera
AUTHOR
úterý, října 15, 2013 delete

Děkuji, sice jsem sháněla trochu na poslední chvíli, ale nakonec to dobře dopadlo :)

Reply
avatar
Bastera
AUTHOR
úterý, října 15, 2013 delete

Moc děkuji, jdu se na to mrknout :)

Reply
avatar
Bastera
AUTHOR
úterý, října 15, 2013 delete

Napsala jsem Ti email ;)

Reply
avatar
Bastera
AUTHOR
úterý, října 15, 2013 delete

Moc děkuji jdu se na to podívat :)

Reply
avatar
Ells
AUTHOR
úterý, října 15, 2013 delete

Uh a já zase nevím, jestli jsem vyplňovala nebo ne xP. Kdyžtak mi ten jeden duplicitní vstup smaž.

Reply
avatar
Bastera
AUTHOR
úterý, října 15, 2013 delete

Máš tam jenom jeden ;)

Reply
avatar

Děkuji za všechny komentáře :)