Tak trochu šílený týden s Deaverem: O autorovi

10:00:00 8 Comments A+ a-


Bylo by načase také něco zmínit o samotném autorovi knihy Tak trochu šílení. 

Jefferey Deaver je velmi oblíbený americký autor kriminálních thrillerů. Tvůrčí um má nejspíš již v genech. Otec byl reklamní textař a každý, kdo se někdy pokoušel vymýšlet nějaký reklamní text, mi dá za pravda, že to není zrovna sranda. Je potřeba kreativity, fantazie i umět si se slovy pohrát. I jeho sestra Julie Reece Deaver je spisovatelka, píše knihy pro mládež. Už v jedenácti letech napsal svůj první román, i když dnes by ho nazval spíše povídkou.


Nejprve zkoušel prorazit jako folkový zpěvák, skladatel a textař, posléze se věnoval studiu žurnalistky a novinařině. Už na škole si vyhlédl post soudního zpravodaje prestižních listů Wall Street Journal či New York Times, ale diplom  ze žurnalistiky mu na něj nestačil, a proto se rozhodl vystudovat ještě práva. Za dlouhých cest vlakem do práce a zpět zase psal, tentokrát vlastní verze svých oblíbených thrillerů. Mezi jeho prvními vydanými kriminálními romány (Voodoo a Always A Thief, dnes vzácné sběratelské kousky, které se dalších vydání nedočkaly) a dneškem uplynulo rovných pětadvacet let. Dnes se pyšní na svém kontě třiceti dvěma romány, třemi sbírkami povídek a právnickou knihou.

Jeffrey stvořil řadu brilantních charakterů, kterým věnoval celé série. Nejznámější je asi kvadraplegický detektiv Lincoln Rhyme. Divíte se, jak může být hlavní postava detektiv kvadraplegik? To je právě to kouzlo, kterým Vás Deaver dostane. Lincoln řeší zločiny tak, že o nich přemýšlí, jak říká sám autor: „Zamýšlel jsem vytvořit holmesovskou postavu, která používá spíš mozek než tělo." Není pro něj důležité běhat po New Yorku a honit zločince, ale přemýšlet o věcech a zbytek nechat na ostatních. Lincoln se objevil v deseti románech: Sběratel kostíTanečníkPrázdné křesloKamenná opiceIluzeDvanáctá kartaHodinářRozbité oknoHořící drátPokoj smrti a v několika povídkách. V knize Tak trochu šílení vystupuje v povídkách Učebnicový případ a Nekrolog.

Další série se týkají postav Rune, John Pellam, Kathryn Danceová. Jejich názvy a pořadí můžete najít ve speciálu Jefferey Deaver News od nakladatelství Domino. Mimo to napsal také spoustu samostatných románů a sestavil sbírky povídek od krimi autorů. Za svá díla byl několikrát nominován na cenu Edgarovu cenu a spoustu ocenění také získal. Jeho díla se pravidelně objevují v první desítce žebříčků významných zahraničních listů a mně tak zbývá jen se zeptat sama sebe: Proč jsem se do něj nepustila o hodně dřív?!

Zdroj: Wikipedia, Domino, Jeffrey Deaver

8 komentářů

Write komentářů
Monika
AUTHOR
středa, dubna 16, 2014 delete

ale já taky ne, Barb, já taky ne:D

Reply
avatar
Anonymní
AUTHOR
středa, dubna 16, 2014 delete

Strašný pocit, že? Objaviť nejakého skvelého autora a uvedomiť si, že si jeho úžasné knihy mohla čítať už niekoľko rokov :-D Ale lepšie neskoro, ako nikdy ;) Ale ja nemám čo hovoriť, práve som si u Schefika spravila štatistiku a zistila, že som prečítala len osem Deaverovych kníh z 35 vydaných. Tajne dúfam, že si vylepším skóre najnovšou zbierkou poviedok ;)

Reply
avatar
Niky
AUTHOR
středa, dubna 16, 2014 delete

Taky nechápu, že jsem od něj ještě nic nepřečetla. A to u nás vyšlo tolik jeho knih. Jsem to ale ostuda! :D

Reply
avatar
Kristýna
AUTHOR
středa, dubna 16, 2014 delete

Všechny jste ostudy! :D Ale doufám, že to napravíte a já si budu mít s kým popovídat o jeho neskutečných podrazech, které na mě neustále dělá. Vždycky si totiž myslím, že už UŽ to vím a ono ne. :D

Reply
avatar
Monika
AUTHOR
středa, dubna 16, 2014 delete

ale přitom kamarádka ho čte :D ale ona na mě nedělá tenhle knižní vliv, který bych potřebovala :D sice mám to-read dlouhej, ale potřebuju někoho, kdo do mě prudí, dokud se nerozhodnu něco číst :D

Reply
avatar
Bastera
AUTHOR
středa, dubna 16, 2014 delete

Přesně tak, hrozný pocit, ale jak říkáš lepší pozdě, než-li později. Vidíš, to by sis mohla skóre vylepšit :)

Reply
avatar
Bastera
AUTHOR
středa, dubna 16, 2014 delete

Neboj to doženeme! :)

Reply
avatar
Bastera
AUTHOR
středa, dubna 16, 2014 delete

To víš že jo. Teď mi taky udělal jeden podraz v povídkách :)

Reply
avatar

Děkuji za všechny komentáře :)