RC recenze: Setkání s duchem (Kade, Stacey)

22:14:00 10 Comments A+ a-

Autor: Kade, Stacey
Název: Setkání s duchem
Originál:
Jazyk: český jazyk (org. anglický)
Překlad: Fišerová, Zuzana
Žánr: young adult, romantika, humor, fantasy
Nakladatel: Fragment
Rok vydání: 2013
Počet stran: 216
Série: Mezi nebem a zemí 1/3



Anotace

Královna školy a hvězda místních roztleskávaček Alona Dareová je předurčena pro skvělou budoucnost. Její život však končí nečekaně pod koly autobusu. Všichni si myslí, že je navždy pryč, ale... Alona zůstala ve světě živých jako duch. Pouze jediný člověk ji může vnímat - spolužák a totální lúzr Will. Podaří se jim překonat vzájemnou nechuť a pomoct jeden druhému? Proč Alona neodešla skrze jasné světlo do onoho světa? (z webu Fragment.cz)

Smrtí většinou vše končí, po smrti Alony teprve vše začíná, aneb středoškolská fantasy romance.

Být či nebýt, toť otázka. A co teprve být a přitom nebýt

Alona je sobecká, namyšlená královna střední školy. Všichni jí bezmezně obdivují a každý si jí musí vážit. To si alespoň Alona myslí. Jenže jednoho krásného dne uteče z hodiny tělocviku, aby si zavolala a ve vtěřině nepozornosti vběhne do silnice, kde ji přejede školní autobus. Jaké je její překvapení, když se o chvíli později probudí a vidí svého otce stát nad jejím tělem v márnici. Ano stala se duchem. Ale proč zůstala na zemi a co má dělat? Najednou zjišťuje, že nic není, tak jak si myslela, její přítel chodí s její (do teď!) nejlepší kamarádkou, nikomu se po ní nestýská a nikdo ji nevidí. Nebo že by přece? Podivín a největší outsider Will ji vidí, slyší a nejspíš také ví, co jí na zemi ještě drží. Jenže má to jeden problém, vlastně dva. Alona není jediný duch na škole, který touží po tom vědět, co dělat a navíc jak se může ona, královna školy, doprošovat toho největšího losera?

Jestli jste někdy četli nebo viděli film, kde se objevuje královna školy, jistě si dovedete představit, jaká je Alona. Protivná, namyšlená a sobecká nána. Jenže jak už to tak bývá postupem času zjistíte, že nic není tak černobílé a že Alona není ve skutečnosti až tak zlá bezcitná mrcha a Will není jen tak obyčejný loser. Ono taky, zkuste si žít v klidu a pohodě, když Vás na každém kroku nahání duchové a něco po Vás chtějí a všichni Vaši blízcí si myslí, že jste psychicky nemocní a musíte se léčit. Podstatno roli hraje také Willova kamarádka Joonie, která je tak trochu záhadná, chvíli Willovi pomáhá a chvíli se chová opravdu divně. Proč? To se dozvíte, když si to přečtete.

Kniha je psaná v ich formě a, jak je v poslední době zvykem, střídá vyprávění z pohledu Alony a Willa. Mě
tento styl vyhovuje, lépe se vcítíte do obou hlavních postav. Nejvíc mě bavily Aloniny hlášky, docela jsem se i zasmála. A také tradiční pošťuchování mezi Alonou a Willem. Je to krátká oddechovka s trochou fantasy a romantiky. Děj není nikterak originální a je vcelku předvídatelný, na druhou stranu u ní nemusíte o ničem přemýšlet a příjemně se zabavíte.

Závěrečné hodnocení

Oddechová fantasy romance z prostředí střední školy. Hlavní postava je nejprve trošku protivná, ale postupem času si ji, hlavně díky jejím vtipným hláškám, oblíbíte. Nejde o žádný originální příběh, spíš jen o příjemné zabavení na pár hodinek času za tři hvězdičky. Doporučuji všem, co mají rádi příběhy ze střední školy a romanci s prvky fantasy a chtějí si odpočinout :)

O autorce

Stacey Kade americká autorka. Svojí první knihu vydala v roce 2010 a jednalo se právě o knihu Setkání s duchem. Když zrovna nepíše nebo nečte, kouká na Roswell nebo venčí své domácí mazlíčky-chrty.

Děkuji za recenzní výtisk nakladatelství Fragment, kde si také můžete knihu zakoupit.

10 komentářů

Write komentářů
Madeleine
AUTHOR
čtvrtek, května 23, 2013 delete

Nebyla to špatná kniha, ale spíše taková jednoduchá a trochu předvídatelná. No, ale pobavila jsem se a celkem mě zajímá, co bude v dalších dílech.

Reply
avatar
ROXY
AUTHOR
čtvrtek, května 23, 2013 delete

Mě se líbila trošku víc no.. :DD Prostě super oddychovka

Reply
avatar
Bastera
AUTHOR
čtvrtek, května 23, 2013 delete

Přesně tak, já poslední dobou mám všude takový stres, že mě tyhle oddechovky děsně baví :)

Reply
avatar
Bastera
AUTHOR
čtvrtek, května 23, 2013 delete

Jako mě se líbila, ale prostě jen taková oddechovka, ale jsem samozřejmě zvědavá, jak to bude dál :)

Reply
avatar
Charrlie
AUTHOR
pátek, května 24, 2013 delete

Já jsem si ji předevčírem donesla z knihovny a postavila na spodek řady knihy, které musím (chci) ještě přečíst, ale s mým časovým vytížením jsem hrozně zvědavá, kdy se k ní dostanu. Ale těším se na ni, to zas ne, že ne :D

Reply
avatar
E_V_E
AUTHOR
pátek, května 24, 2013 delete

Toto si určite prečítam 8) Príde mi to ako americký seriál 8P určite sa mi to bude páčiť, takého tušáka mám už dlho 8D len ešte mať na to čas...

Reply
avatar
neděle, května 26, 2013 delete

Já ji miluju! :D Ale objektivně je jasný, že je to vážně spíš "vymývačka", jak těmhle oddechovkám říkám. Četla jsem ji v angličtině a již brzy si plánuji v angličtině pořídit i další dva díly :-)

Reply
avatar
Kane
AUTHOR
neděle, června 09, 2013 delete

Už jsem četla, mně se to líbilo, v podstatě mám stejný názor jako ty. :) Oddechové příjemné čtení. :) Ale těším se na další díly.

Reply
avatar
Anonymní
AUTHOR
pondělí, června 10, 2013 delete

Mám ráda knížky psané takhle z pohledu více osob, ačkoliv mě spíš baví příběhy na tom vystavěné.. jako že se popisují vpodstatě stejné události z různých pohledů.. Tohle popravdě zajímavě nezní, možná tak jako opravdu oddechový film, ale že bych to musela číst.. mám ráda knížky co mě vtáhnou do děje nebo překvapí zvratem, pointou. To tahle asi nebude :D I když, pár takových duchařských knih o teenagerech se mi kdysi líbilo, když jsem to četla.. no, možná se u nás v knihovně mrknu. :D

Reply
avatar
Mima
AUTHOR
úterý, června 11, 2013 delete

Cez víkend by som sa do nej rada pustila :). Som zvedavá či sa bude páčiť, pre istotu si túto recenziu ani neprečítam, aby som sa niečo nedozvedela :))))... hneď keď prečítam, tak tu napíšem :P

Reply
avatar

Děkuji za všechny komentáře :)